مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 23:422022-09-29سياسي

24 مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راه اندازی 24 مدرسه قرآنی جدید در این استان خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته زنگ نماز متناسب با زمان اذان هر شهرستان در مدارس اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای قرآن، عترت و نماز این اداره کل افزود: با توجه به وظیفه راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت، در تربیت حافظان قرآن و با توجه به ظرفیت قانونی و رسمی که در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت وجود دارد، مدارس اختصاصی حفظ قرآن کریم با توجه به ظرفیت شهرستان ها، راه اندازی می شود.

وی هدف از تشکیل و راه اندازی این مدارس را تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم عنوان کرد و گفت: مدارس قرآنی زمینه ساز رشد دینی، اعتقادی و علوم قرآنی در دانش آموزان شده و شناخت و رشد عقلی آنان را نسبت به توطئه های دشمن و فرقه های ضاله افزایش می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش نماز جماعت مدارس در گسترش معنویت جامعه ادامه داد: فلسفه اصلی نماز یاد خداست که این فریضه واجب الهی در نظر پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) دارای جایگاه ویژه و خاصی بوده و یک فرد متدین نیز با این دیدگاه به نماز می نگرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

24 مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود