مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 23:022022-09-29سياسي

اسلامی: فناوری هسته ای در خدمت به مردم و اقتصاد شتاب می گیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، محمد اسلامی شامگاه پنج شنبه، بدو سفر به کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کرد.

وی در این دیدار از اهمیت گسترش فناوری هسته ای به عنوان یک دستور کار مهم راهبردی و اجرایی نام برد و اظهار کرد: در سازمان انرژی اتمی با توجه به سند راهبردی و افق 20 ساله، برنامه با ظرفیت بالایی برای توسعه در همه سرفصل های فناوری هسته ای تعریف کردیم.

اسلامی بیان کرد: غنی سازی اورانیوم تنها بخشی از فناوری هسته ای است، در حالی که تولید برق و پرتو دو بخش عمده فناوری هسته ای در دنیا به شمار می رود.

معاون رییس جمهور گفت: امروز ما یکی از تولیدکنندگان مطرح دنیا در تولید رادیوداروها هستیم که هم مبارزات تحریمی شدیدی روی آن است و هم به لحاظ عمر کوتاه، جابه جایی آنها به سادگی انجام نمی شود.

ایران توفیق داشت این داروها را تولید کند و مورد استفاده بیماران در 205 مرکز پزشکی کشور باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: ما اکنون گام تکمیلی توسعه رادیوداروها را بر می داریم که عمدتا برای درمان انواع سرطان است.

اسلامی افزود: بحث دیگر در اقدامات سازمان انرژی اتمی، پرتودهی با اشعه گاما است، به ویژه در استان کرمان که محصولات استراتژیک خرما و پسته دارد و لذا برای افزایش ماندگاری و پیشگیری از آفت ها کاربردی خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامی: فناوری هسته ای در خدمت به مردم و اقتصاد شتاب می گیرد

اسلامی: فناوری هسته ای در خدمت به مردم و اقتصاد شتاب می گیرد