مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 10:422022-09-29سياسي

دعوت رییس جمهور قزاقستان از همتای ترکمن برای سفر به «آستانه»


رییس جمهور قزاقستان در پیام تبریک خود به مناسبت روز استقلال ترکمنستان از رییس جمهور ترکمنستان دعوت کرد به قزاقستان سفر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قاسم ژامرت تاکایف ، رییس جمهور قزاقستان در پیام تبریک خود به مناسبت روز استقلال ترکمنستان از رییس جمهور ترکمنستان دعوت کرد به قزاقستان سفر کند.

به گفته تاکایف، روابط دوجانبه مبتنی بر سنت های حسنه دوستی، اعتماد و حمایت متقابل با تلاش های مشترک بین دو کشور ایجاد شده است.

وی گفت: من اطمینان دارم که سفر  آتی شما به قزاقستان انگیزه کیفی برای توسعه بیشتر تعامل ما خواهد بود و افق های جدیدی را برای مشارکت و اتحاد استراتژیک قزاقستان-ترکمنستان باز خواهد کرد.

 رییس جمهور قزاقستان همچنین خاطرنشان کرد که ترکمنستان در تقویت دولت، نوسازی اجتماعی-اقتصادی و افزایش اقتدار خود در عرصه بین المللی به موفقیت چشمگیری دست یافته است.

تاکایف خاطر نشان کرد که قزاقستان و ترکمنستان یکی از مهم ترین شرکای سیاست خارجی در منطقه هستند که با مشترکات فرهنگی، روابط نزدیک اقتصادی و پروژه های حمل و نقل، لجستیک و انرژی با یکدیگر همکاری می کنند.

پایان پیام/ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت رییس جمهور قزاقستان از همتای ترکمن برای سفر به «آستانه»

دعوت رییس جمهور قزاقستان از همتای ترکمن برای سفر به «آستانه»