مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مهر 1401 ساعت 09:422022-09-25دانش

نحوه پذیرش در رشته محل های کم متقاضی کنکور 1402 اعلام شد


دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که امکان پذیرش در رشته محل هایی که پر متقاضی نیستند در بعضی از دانشگاه ها به صورت مستقیم صرفاً با سابقه تحصیلی و بدون کنکور فراهم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال برخی از داوطلبان کنکور سال 1402 مبنی بر اینکه مهم ترین تغییرات در کنکور سال آینده (و بعد از آن) چیست؟ اعلام کرد: سابقه تحصیلی داوطلبین (امتحانات نهایی) دارای تأثیر قطعی 40 درصدی شده است.

لازم به توضیح است که منظور از سابقه تحصیلی همان امتحانات نهایی سراسری، امن و تشریحی است که با استفاده از امکانات جدید فناوری بصورت عادلانه تصحیح خواهد شد.

البته در محورهای بعدی در این باره توضیح بیشتر خواهد آمد.

بنابراین سابقه تحصیلی سال آخر متوسطه (دوازدهم) در سال آینده 40 درصد و برای سال های بعد به ترتیبی که در ادامه خواهد آمد، تأثیر قطعی (و نه صرفاً تأثیر مثبت) در محاسبه نمره کل داوطلب دارد.

آزمون کنکور سراسری (در قانون مجلس به نام آزمون اختصاصی) با تأثیر 60 درصدی در نمره کل دو بار برگزار خواهد شد و داوطلب می تواند به اختیار خود در یک و یا هر دو آزمون شرکت کند، کارنامه صادره برای نمره کل داوطلب تا دو سال معتبر و برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه قابل استفاده خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه پذیرش در رشته محل های کم متقاضی کنکور 1402 اعلام شد

نحوه پذیرش در رشته محل های کم متقاضی کنکور 1402 اعلام شد