مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 14:472022-09-24دانش

قطب های ماه در چهار میلیارد سال کمی جابه جا شده اند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس یک مطالعه جدید، قطب های شمال و جنوب ماه طی یک دوره چهار میلیارد ساله به دلیل تاثیر برخورد های سیارکی کمی جابه جا شده اند.

- برخورد سیارک ها ممکن است به تغییر موقعیت مکانی قطب های ماه تا حدود 10 درجه در عرض جغرافیایی منجر شده باشد به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس یک مطالعه جدید، قطب های شمال و جنوب ماه طی یک دوره چهار میلیارد ساله به دلیل تاثیر برخورد های سیارکی کمی جابه جا شده اند.

این پژوهش که  در نشریه علوم سیاره ای (PSJ) منتشر شد، تخمین می زند که برخورد های سیارکی ممکن است به تغییر موقعیت مکانی قطب های ماه تا حدود 10 درجه در عرض جغرافیایی منجر شده باشد.

دانشمندان، از جمله دانشمندان مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در مریلند، می گویند این یافته ها می توانند برای درک تکامل ماه و وضعیت منابعی مانند آب در سطح آن سودمند باشند.

آن ها در این پژوهش، از شبیه سازی های رایانه ای استفاده کردند تا ساعت را بیش از چهار میلیارد سال به عقب بازگردانند تا هزاران دهانه برخوردی را از سطح ماه تا زمانی قبل از شکل گیری آن ها پاک کنند.

هنگامی که پژوهشگران این کار را انجام دادند، دریافتند که مکان های قطب شمال و جنوب ماه در طول این بازه زمانی کمی تغییر کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب های ماه در چهار میلیارد سال کمی جابه جا شده اند

قطب های ماه در چهار میلیارد سال کمی جابه جا شده اند