مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 14:072022-08-18اقتصادي

اجرای پروژه تثبیت ماسه های روان در جنوب عراق


عراق از آغاز پروژه تثبیت ماسه های روان در یکی از اصلی ترین مراکز شکل گیری تپه های ماسه ای به منظور کاستن از طوفان گرد و خاک در این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی عراق (واع )، سازمان جنگلداری و مبارزه با بیابان زایی وزارت کشاورزی عراق از آغاز پروژه تثبیت تپه های ماسه ای برای مقابله با طوفان های گرد و غبار و اثرات آن خبر داد.

راویه مزعل مدیر کل این سازمان در گفت وگو با خبرگزاری عراق گفت: بر اساس توصیه نخست وزیر، کمیته فنی که توسط سازمان جنگلداری و مبارزه با بیابان زایی عراق تشکیل شده، اجرای پروژه تثبیت تپه های شنی و ایجاد کمربند سبز در منطقه الکطعیه در مرزهای اداری بین استان های ذی قار و المثنی را آغاز کرده است.

وی افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از رانش تپه های ماسه ای به سمت روستاها، پروژه های استراتژیک و زمین های کشاورزی در منطقه ای انجام می شود که بیشترین تأثیر را بر تغییرات اقلیمی در منطقه داشته است.

  مزال گفت: این پروژه به دنبال معرفی روش های جدید و فناوری مدرن برای مقابله با بیابان زایی است و از نظر روش های نوآورانه و انتقال فناوری های نوین در تثبیت تپه ها پیشرفتی بی نظیر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه تثبیت ماسه های روان در جنوب عراق

اجرای پروژه تثبیت ماسه های روان در جنوب عراق