مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 12:322022-08-18دانش

اعلام علت کدورت آب چشمه کوهرنگ


عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد، علت کدورت و گل آلودگی چشمه کوهرنگ را عامل طبیعی اعلام کرد و گفت: نفوذ سیلاب در شیارهای زردکوه و حرکت عمودی آن به داخل چشمه علت اصلی کدورت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهدی پژوهش که به همراه تیمی به عنوان مسئول پیگیری علت کدورت چشمه کوهرنگ انتخاب شده است افزود: از بین رفتن یخچال های طبیعی در ارتفاعات زردکوه از یک سو و از بین رفتن پوشش گیاهی این ارتفاعات از سوی دیگر سبب شد تا با بارش شدید باران، خاک در این منطقه به سرعت شسته شود و با نفوذ در شیارها و لایه های زمین به صورت عمودی منجر به کدورت و گل آلودگی چشمه شود.

وی از کاهش کدورت چشمه کوهرنگ در روزهای اخیر خبر داد و گفت: کدورت چشمه کوهرنگ از 400 NTU در روزهای ابتدایی پس از وقوع سیلاب به 88 NTU در روز چهارشنبه 26 مرداد رسید که این نشانه خوبی است و می توان امیدوار شد که با همین روند در روزهای آینده کدورت چشمه برطرف شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آبی که به مصرف شرب می رسد باید کدورتی کمتر از پنج NTU داشته باشد، تصریح کرد: با این وجود می توان آبی که کدورتش کمتر از 100 NTU باشد را نیز تصفیه کرد که در همین راستا در روز چهارشنبه در حدود 50 لیتر بر ثانیه آب چشمه کوهرنگ در تصفیه خانه خُلک وارد مدار شد و می توان با فیلترهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام علت کدورت آب چشمه کوهرنگ

اعلام علت کدورت آب چشمه کوهرنگ