مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 10:322022-08-18اجتماعي

راهکارهای کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب/ 800 بیماری مشترک میان سگ و انسان وجود دارد


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون و رهاسازی کنترل شده روشی علمی و منطقی است که در آن هم حفظ حقوق این حیوانات لحاظ شده و هم رعایت حقوق اجتماعی و زیستی مردم کشور را به دنبال دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، محمدرضا عابدی مقدم در پنجاه و ششمین نشست از سلسله نشست های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه که با عنوان نگهداری حیوانات خانگی؛ بررسی ابعاد زیست محیطی برگزار و از تلویزیون اینترنتی پاسخ پخش شد، گفت: امروز مقوله نگهداری حیوانات اعم از وحشی و اهلی در منازل و اماکن مختلف زیاد و به پدیده ای اجتماعی، زیست محیطی و حتی امنیتی تبدیل شده است.

وی افزود: این امر در بلندمدت آثار و تبعات خود را نشان خواهد داد؛ هرچند که در حال حاضر نیز قاچاق برخی گونه ها و بردن آن ها به محیط های جدید موجب ایفای نقش مهاجمانه در زیست گاه های جدید شده است.

انتقال حیوانات از یک زیستگاه به زیستگاهی دیگر می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: گونه ای مانند راکن که از استرالیا وارد ایران شده یا نوتریا که از آذربایجان و شوروی سابق وارد کشور ما شده است، قابل کنترل نبوده و حذف آن ها از محیط زیست نیز غیرممکن می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب/ 800 بیماری مشترک میان سگ و انسان وجود دارد

راهکارهای کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب/ 800 بیماری مشترک میان سگ و انسان وجود دارد