مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 13:422022-08-15سياسي

کم شدن خطای انسانی در تصادفات با تشخیص خواب آلودگی رانندگان


تشخیص سطح هوشیاری و خواب آلودگی رانندگان توسط رادارهای موج میلیمتری یکی از راه کارهای جهانی برای کاهش تصادفات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشخیص سطح هوشیاری و خواب آلودگی رانندگان توسط رادارهای موج میلیمتری یکی از راه کارهای جهانی برای کاهش تصادفات است.

این فناوری با حمایت گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکت های دانش بنیان بومی سازی می شود.

پروژه پیشنهادی به منظور تشخیص خواب آلودگی راننده و ایجاد آلارم صوتی درنظر گرفته شده است که در انواع خودروها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

این فناوری در خودروهایی که بیش از یک مسافر حمل می کنند مانند اتوبوس ها و تاکسی های بین شهری،  یا خودروهایی که بار حمل می کنند (کامیون ها، نیسان وانت ها و غیره) بسیار حائز اهمیت است.

در سال های اخیر، خواب آلودگی رانندگان یکی از دلایل اصلی تصادف در جاده ها بوده است که می تواند منجر به صدمات جسمی شدید، مرگ و میر و خسارات اقتصادی قابل توجهی شود.

به گفته شهاب خدامرادی دبیر گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان در سرتاسر دنیا تلاش کرده اند که با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم شدن خطای انسانی در تصادفات با تشخیص خواب آلودگی رانندگان

کم شدن خطای انسانی در تصادفات با تشخیص خواب آلودگی رانندگان