مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 14:122022-08-12دانش

پذیرش دانشجو صرفا از طریق سوابق تحصیلی، خواست وزارت بهداشت نیست


پذیرش دانشجو صرفا از طریق سوابق تحصیلی خواست وزارت بهداشت نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،جلیل کوهپایه زاده دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی درباره پذیرش کاردانی با سوابق تحصیلی در برخی رشته ها گفت: از سال های پیش بر اساس مصوبات سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه ها مکلف شده اند در مقاطع کاردانی و کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب کنند .

در دانشگاه های علوم پزشکی تاکنون فقط در مقطع کاردانی آن هم در مناطق محروم و با توجه به ردیف های استخدامی بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان بومی پذیرش شده اند .

    وی ادامه داد: این شبهه به وجود آمده است که وزارت بهداشت از دیپلم های نامرتبط دانشجو جذب می کند باید توجه داشت که این قانون را وزارت بهداشت تعیین نکرده و مصوبه شورای سنجش و آموزش کشور است و تنها مختص به رشته های علوم پزشکی نبوده و پذیرش با سوابق تحصیلی بدون ارتباط مناسب با دیپلم رشته های دیگر هم وجود دارد و فرد می تواند کاردانی کامپیوتر را با مدرک علوم انسانی انتخاب کند و پذیرش از علوم انسانی در کاردانی مامایی مطابق قانون سنجش و پذیرش سازمان سنجش ممکن است .

البته ضریبی برای مدرک دیپلم درنظر کرفته شده که این ضریب باعث می شود که شانس پذیرش با دیپلم نامرتبط بسیار کاهش پیدا کند و در موارد بسیار نادر این اتفاق می افتد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش دانشجو صرفا از طریق سوابق تحصیلی، خواست وزارت بهداشت نیست

پذیرش دانشجو صرفا از طریق سوابق تحصیلی، خواست وزارت بهداشت نیست