مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 10:472022-08-12دانش

نحوه شکل گیری قاره ها کشف شد


یک مطالعه، شواهد جدیدی را ارائه می دهد که بر مبنای آن، قاره های اولیه زمین میلیاردها سال پیش احتمالاً در اثر برخورد شهاب سنگ های غول پیکر شکل گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از آی ای، یک مطالعه جدید نشان می دهد که قاره های زمین بر اثر برخورد شهاب سنگ های عظیم در طول میلیارد سال اول تاریخ زمین یعنی چهار و نیم میلیارد سال پیش شکل گرفته اند.

پژوهش های پژوهشگران دانشگاه کورتین (Curtin) استرالیا که به تازگی منتشر شده است، کشف کرده که برخورد شهاب سنگ بهترین پاسخ برای این فرآیند است.

به گفته دکتر تیم جانسون از دانشکده علوم زمین و سیاره ای دانشگاه کورتین، این نظریه که قاره ها برای اولین بار در مکان های برخورد شهاب سنگ های غول پیکر شکل گرفته اند، مدتی است که وجود داشته است، اما تا همین اواخر، شواهد زیادی برای اثبات آن وجود نداشت.

وی گفت: با بررسی کریستال ها یا بلورهای کوچک معدنی زیرکون در سنگ های منطقه ای به نام پیلبارا کراتون در استرالیای غربی که نمایانگر بهترین بقایای پوسته باستانی زمین است، شواهدی از برخورد شهاب سنگ های غول پیکر پیدا کردیم.

مطالعه ترکیب ایزوتوپ های اکسیژن در این بلورهای زیرکون یک فرآیند بالا به پایین را نشان داد که با ذوب شدن سنگ های نزدیک سطح شروع می شود و مطابق با اثر زمین شناسی برخورد شهاب سنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه شکل گیری قاره ها کشف شد

نحوه شکل گیری قاره ها کشف شد