مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 02:272022-08-11بين الملل

دومین حمله راکتی به بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا


بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا در اوکراین در حالی برای دومین بار هدف حمله راکتی قرار گرفته که سازمان ملل درخصوص وقوع فاجعه در این تأسیسات هشدار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین روز پنجشنبه برای دومین بار هدف حمله راکتی قرار گرفته و این بار هم مسکو و کی یف یکدیگر را بابت آن مقصر دانسته اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه ، روسیه و اوکراین یکدیگر را به شلیک پنج راکت به انبار پسماندهای رادیواکتیو بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا متهم کرده اند.

از یک سو سازمان اتمی اوکراین می گوید دور جدید حملات روسیه به نیروگاه زاپوریژیا علیه یکی از 6 رآکتور آن موجب به راه افتادن دود غلیظ و آسیب به حسگرهای پرتوزایی شده است.

از سوی دیگر شبکه راشا تودی به نقل از یکی از مقامات منطقه ای نوشته است، نیروهای اوکراینی با استفاده از توپخانه سنگین از کرانه رود دنیپر این حمله را انجام داده اند.

این مقام دولت محلی گفته است، نیروهای اوکراینی در تلاشهستند انبار بتنی که هزاران تُن پسماند رادیواکتیو در آن نگه داری می شود تخریب کنند.

این دومین بار است که نیروگاه اتمی زاپوریژیا تحت کنترل نیروهای روسی و توسط کارشناسان اوکراینی اداره می شود تحت حمله راکتی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین حمله راکتی به بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا

دومین حمله راکتی به بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا