مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 15:022022-08-10سياسي

معاون وزیر جهاد کشاورزی: 80 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بیش از 80 درصد مواد غذایی مورد نیاز مردم در داخل کشور تامین می شود و بابت 20 درصد باقیمانده سالانه بین 10 تا 15 میلیارد دلار از ارز کشور را باید به واردات اختصاص دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز برای بازدید از چند طرح علمی، تحقیقاتی و شرکت در نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به خراسان جنوبی سفر کرد.

سید مجتبی خیام نکویی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: محدودیت اقلیم، خشکسالی، کاهش بارندگی ها و مسائل دیگر محدودیت های ما را بیشتر کرده است.

وی گفت: از طرفی قابلیت افزایش سطح زیرکشت را نداریم بنابراین تنها راهی که بتوان افزایش تولید داشت متوسل شدن به حوزه علم و فناوری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه با استفاده از علم و فناوری باید تولیدات بخش کشاورزی را افزایش داد افزود: تاریخچه فعالیت های سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی نشان می دهد در چهار دهه گذشته از این بابت موفق عمل کرده ایم.

وی تصریح کرد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میانگین برداشت گندم در یک هکتار آبی، هزار و 700 کیلوگرم بوده که اکنون به میانگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر جهاد کشاورزی: 80 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی: 80 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود