مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 22:072022-08-09اقتصادي

مهم ترین دلیل پایین بودن بهره وری در بخش تولید


استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ کار در جامعه تضعیف شده است، گفت:عدم ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار، یکی از دلایل پایین بودن بهره وری در بخش تولید است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امشب در جلسه کارگروه اشتغال و بازار کار استان، با تأکید بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان توسط دستگاه های مسئول و بانک های عامل، اظهار کرد: عدم ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار، یکی از دلایل پایین بودن بهره وری در بخش تولید است و برای حل این مشکل، باید شرایط اشتغال نیروهای مستعد و تحصیل کرده را آسان کنیم.

وی افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه باید به سمت مولد بودن و حضور فعال در بخش تولید هدایت شوند که دولت در این زمینه نقش حمایتی دارد و دستگاه های مسئول باید از مراکز فناوری و شرکت های دانش بنیان حمایت کنند.

  خرم با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ کار در جامعه تضعیف شده است، افزود: نیازمند فرهنگ سازی و کار جمعی در این زمینه هستیم و برای این کار، باید شیوه نامه تبلیغ فضای کسب وکار در مدارس و دانشگاه ها را طرح ریزی کنیم.

  استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر ثبت عملکرد دستگاه ها در سامانه ملی رصد اشتغال تأکید کرد و از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین دلیل پایین بودن بهره وری در بخش تولید

مهم ترین دلیل پایین بودن بهره وری در بخش تولید