مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 01:222022-08-08سياسي

پنتاگون: ارزیابی درباره اقدام احتمالی چین علیه تایوان تغییری نکرده است


ارزیابی درباره اقدام احتمالی چین علیه تایوان تغییری نکرده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، اظهارات قبلی پنتاگون را مبنی بر اینکه پکن در دو سال آینده تلاشی برای تصاحب تایوان نخواهد داشت، تکرار کرد.

کال شامگاه دوشنبه طی نشست خبری در پنتاگون، در پاسخ به این سوال که آیا ارزیابی پنتاگون مبنی بر عدم تلاش چین برای بازپس گیری نظامی تایوان در دو سال آینده پس از سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان تغییر کرده است، گفت: خیر .

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وی در این باره توضیح داد: واضح است که جمهوری خلق چین در تلاش است تایوان را تحت فشار قرار دهد، واضح است که آنها تلاش می کنند جامعه بین المللی را تحت فشار قرار دهند و تنها چیزی که من می گویم این است که این کار جواب نخواهد داد و ما فریب نمی خوریم .

در ماه نوامبر سال قبل بود که یک ژنرال ارشد آمریکایی ارزیابی کرد که بعید است چین در چند سال آینده تلاش کند تایوان را به طور نظامی تصرف کند، حتی اگر ارتش این کشور قابلیت هایی را به دست بیارود که امکان بازپس گیری اجباری این جزیره را فراهم کند.

طبق این گزارش، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: به وضوح آنچه که آنها در تلاش هستند انجام دهند این است که به صورت لایه لایه راه خود را به یک وض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون: ارزیابی درباره اقدام احتمالی چین علیه تایوان تغییری نکرده است

پنتاگون: ارزیابی درباره اقدام احتمالی چین علیه تایوان تغییری نکرده است