مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 13:272022-08-08اجتماعي

عاشورای حسینی در شهرستان های اصفهان، جلوه شور و دلداگی+عکس و فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، عزای حسینی در دل عاشقان اهل بیت داغی بزرگ است که هر ساله با رسیدن این ماه و ایام تاسوعا و عاشورا تازه تر از گذشته می شود، هر ساله در این زمان مردم به عزاداری پرداخته و با برپایی تکایا و هیئات و ادای نذر، ارادت قلبی خود را به این خاندان عرضه می دارند.

تاسوعا و عاشورای حسینی فرا می رسد، دو روزی که اوج مصیبت وارده بر اهل بیت سیدالشهدا(ع) و یاران وفادار ایشان است، دو روزی که مسیر تاریخ را تغییر داد و منظومه حقانیت و عدالت را برای جهانیان نمایان کرد، در این دو روز مردم به خاطر هجمه آن بلایا و مصیبت ها به عزاداری می پردازند.

عاشورا روز دل های شکسته کودکان اباعبدالله است، روز داغ برادر است که مشک بر دهان با دستانی بریده به سمت خیمه های کودکان گام برداشت تا آب به دست تشنگان برساند، روز زینب شکسته بندی است که خود بیش از همه می شکند وقتی سرهای یک به یک عزیزانش را بر نیزه و بدن های پاره پاره شان را بر زمین می بیند.

  بیرق عزای سرور شهیدان در تمام شهرهای استان اصفهان برپا شده، هیأت ها از شهرها و روستاها عزاداری می کنند، سر تا سر شهرها ایستگاه های صلواتی بزرگ و کوچک برپاست، همه آمده اند و البته دیدن دو نسلِ حسینی در کنار هم از همه دیدنی تر است، دو نسلی که شاید در ظاهر فاصله سنی زیادی داشته باشند اما نقطه ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشورای حسینی در شهرستان های اصفهان، جلوه شور و دلداگی+عکس و فیلم

عاشورای حسینی در شهرستان های اصفهان، جلوه شور و دلداگی+عکس و فیلم