مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 21:322022-07-06پزشكي

کشف سرنخ های تازه از چگونگی آسیب مغزی توسط کرونا


طی مطالعاتی که با کالبدشکافی بافت مغز یک بیمار درگذشته به دلیل کووید 19 صورت گرفته، شواهد تازه ای پیدا شده که نشان می دهند این ویروس می تواند موجب آسیب مغزی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دیجیاتو، به گفته آویندرا نات ، یکی از محققان حاضر در این مطالعات، اغلب بیماران مبتلا به کرونا دچار اختلالات عصبی هم می شوند، اما درک خوبی از علت فیزیولوژیک این فرایند وجود ندارد.

از سوی دیگر با پیشرفت همه گیری این بیماری، محققان متوجه شدند که کووید-19 تنها یک مریضی تنفسی ساده نیست.

به همین خاطر و به دلیل تجربه وجود مقادیر بالای لخته های خونی و سکته در میان مبتلایان، اکنون بیشتر تحقیقات در خصوص این بیماری روی تاثیرات مغزی کوتاه و بلندمدت کووید-19 تمرکز دارند.

طبق یک پژوهش مهم در سال گذشته، محققان در مبتلایان این بیماری موارد برجسته ای از آسیب به سلول های اندوتلیال عروقی مغز را مشاهده کردند؛ اجزایی که وجودشان در بخش BBB مغز حیاتی به شمار می رود.

دانشمندان در ادامه این فرضیه را مطرح کردند که آسیب به سلول های اندوتلیال ممکن است به علائم عصبی مرتبط با کووید-19 منتهی شود، اما با این وجود دو پرسش دیگر بی پاسخ ماندند.

ابتدا اینکه آسیب سلول های اندوتلیال چطور به آسیب نورون ها منجر می شود و دوم اینکه آیا تمامی این موارد مستقیما توسط ویروس کووید-19 رخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سرنخ های تازه از چگونگی آسیب مغزی توسط کرونا

کشف سرنخ های تازه از چگونگی آسیب مغزی توسط کرونا