مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 18:422022-07-06پزشكي

توصیه سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از تب کنگو در آستانه عید قربان


سازمان دامپزشکی کشور از مردم و دامداران کشور خواست، به توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو به ویژه در آستانه عید قربان عمل کرده و آن را جدی بگیرند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، عضو ستاد ملی پیشگیری از تب کریمه کنگو گفت: براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون 45 بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده اند که 3 نفر از آنان فوت شدند.

امین اسدی افزود: مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو از استان های جنوبی، جنوب شرق و استان گیلان بوده اند.

وی اظهار داشت: تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است و در هر نقطه ای از کشور امکان انتقال نمونه و تشخیص نهایی بیماری وجود دارد.

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو میان انسان و دام مشترک است، تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، انسان مبتلا به این بیماری خواهد شد در حالی که این بیماری با رعایت چند اصول ساده بهداشتی قابل کنترل است.

وی اقداماتی از جمله حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی نمودن اماکن دامی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن با ترشحات و خون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از تب کنگو در آستانه عید قربان

توصیه سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از تب کنگو در آستانه عید قربان