مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 13:272022-07-06سياسي

برجام چه سرنوشتی پیدا می کرد «مایه عبرت» محسوب نمی شد؟


یکی از عناصر غربگرا می گوید مانع مهم احیای برجام، ذهنیت مغرضانه ای است که در کشور حاکم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، یکی از عناصر غربگرا می گوید مانع مهم احیای برجام، ذهنیت مغرضانه ای است که در کشور حاکم شده است.

رضا نصری در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: درباره موضوع برجام و مقوله مذاکرات به دلیل فضایی که در سال های گذشته در ایران حاکم بوده، نوعی صورت بندی وجود دارد که ناخودآگاه خروجی و دامنه مانور را به طرز قابل ملاحظه ای محدود می سازد.

در واقع، از بدو آغاز برجام، فضای رسانه ای کشور به نحوی سامان دهی شد که گویی برجام یک تجربه شکست خورده است که لازم است دولت ها از آن عبرت بگیرند و از بسط و تکرار آن خودداری کنند! در همین راستا، شاهد بودیم چگونه برخی از لفظ برجام به عنوان صفتی نکوهیده استفاده می کردند و از آن به عنوان پیشوندی برای القای تسلیم و وادادگی در کنار سایر واژگان بهره می بردند.

به عنوان مثال، حتما به یاد داریم چگونه لفظ برجام منطقه ای و برجام موشکی ذهن مخاطب را به سمت برداشت های خاصی از دیپلماسی و مذاکره در حوزه های فراهسته ای هدایت می کرد! در امتداد همین صورت بندی ، همچنان شاهدیم چگونه در ایران امری مانند مذاکره بر سر مسائل منطقه ای را - که همه کشورها و بازیگران غیردولتی در منطقه فعالانه به آن م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام چه سرنوشتی پیدا می کرد «مایه عبرت» محسوب نمی شد؟

برجام چه سرنوشتی پیدا می کرد «مایه عبرت» محسوب نمی شد؟