مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 12:372022-07-06سياسي

قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تشکیل شد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اولین گام در موضوع برنامه های افزایش جمعیت در استان، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در سطح دانشگاه و 6 کمیته اصلی و صدور ابلاغ برای اعضای کمیته بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در قرارگاه جمعیت استان خراسان شمالی اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت و صیانت از خانواده یکی از اولویت هایی بوده که از سال 91 با سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، این مطالبه به عنوان چالشی ترین مباحث مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان دستورالعمل های ویژه ای در حوزه جمعیت به دولت وقت ابلاغ شد، اما اتفاق خاصی رقم نخورد، ادامه داد: این در حالی است که در دولت سیزدهم قانون حمایت از خانواده تصویب شد، تا گام های مثبتی در این حوزه برداشته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در موضوع شاخص جمعیتی، نرخ باروری در کشور از سال 1345 تا سال 1365 وضعیت نرمالی داشته است، گفت: در این سال ها نرخ باروری بین 6.

3 تا هفت بوده است، اما از سال 68 که موضوع کنترل جمعیت مطرح شد، رشد جمعیت سیر نزولی به خود گرفت و در یک بازه 20 ساله از 1365 تا 1385 وضعیت رشد جمعیت سقوط آزادی پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تشکیل شد

قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تشکیل شد