مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 12:322022-07-06بين الملل

توطئه بین المللی برای واگذاری مجدد آسمان عراق به شرکت انگلیسی


تلاش ها برای تمدید قرارداد بغداد با شرکت انگلیسی «سیرکو» که به همکاری با واشنگتن در ترور فرماندهان پیروزی برداعش در فرودگاه بغداد متهم است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انتشار اخبار متعدد از تلاش ها و فشارها برای فعالیت مجدد شرکت انگلیسی سیرکو در حریم هوایی عراق به بهانه ارائه مشاوره به بغداد، با واکنش های تند چهره های سیاسی این کشور همراه شده است و نیروهای حاضر در چارچوب هماهنگی بر غیرقانونی بودن تمدید هر قراردادی با این شرکت از سوی دولت پیشبرد امور تاکید دارند.

شرکت سیرکو در زمینه خدمات دهی گسترده امنیتی، نظامی، ترابری، لجستیکی، نیروی انسانی، مدیریت بر بازداشتگاه ها، زندان ها و مدارس فعالیت می کند و به عنوان اپراتور در چند مترو و فرودگاه جهان قرارداد، دارد.

حریم هوایی عراق از سال 2011 میلادی تحت سیطره و کنترل این شرکت است که در آن زمان، قراردادی 15 ساله با عراق به امضا رسانده بود.

پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رییس سازمان الحشدالشعبی در 13 دی ماه 1398 (3 ژانویه 2020)، سیرکو به واگذاری حریم هوایی عراق به ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش متهم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توطئه بین المللی برای واگذاری مجدد آسمان عراق به شرکت انگلیسی

توطئه بین المللی برای واگذاری مجدد آسمان عراق به شرکت انگلیسی