مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 11:272022-07-06دانش

آیا تربیت «دستیار پزشک» در آموزشگاه های خصوصی قانونی است؟


دبیر علمی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:متأسفانه در یک سال گذشته واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و برخی آموزشگاه ها در کشور با اخذ شهریه های کلان و بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام به برگزاری دوره های تربیت دستیار پزشک، - پرهام پارسانژاد،دبیر انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس بیان داشت:آموزش پزشکی از کنترل وزارت بهداشت خارج شده است.

متأسفانه در یک سال گذشته واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و برخی آموزشگاه ها در کشور با اخذ شهریه های کلان و بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام به برگزاری دوره های تربیت دستیار پزشک، پیراپزشک و فیزیوتراپیست می کنند.

وی ادامه داد: نه چنین دوره هایی اساسا در معاونت آموزشی وزارت بهداشت تعریف شده است و نه صلاحیت این مراکز برای برگزاری آنها مورد تأیید آن وزارتخانه است.

مراجع علمی این رشته های علوم پزشکی هم مدارک صادر شده از این مؤسسات را فاقد ارزش و اعتبار برای اشتغال در حرفه های خود می دانند.

دبیر انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود:در این حال تنها جوانانی می مانند که با پرداخت مبالغی هنگفت و گذراندن وقت در این دوره ها مدرک به دست برای اشتغال به مراکز درمانی مراجعه می کنند و نه تنها شغل مورد نظرشان را به دست نمی آورند بلکه متوجه می شوند که این مدارک و دوره ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تربیت «دستیار پزشک» در آموزشگاه های خصوصی قانونی است؟

آیا تربیت «دستیار پزشک» در آموزشگاه های خصوصی قانونی است؟