مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 09:372022-07-06سياسي

دبیر کل اوپک درگذشت


محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل اوپک در سن 63 سالگی درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وزارت نفت، محمد سانوسی بارکیندو، حدود ساعت 11 شب 5 ژوییه 2022 در سن 63 سالگی درگذشت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت روز پنج شنبه 2 ژوئن سال 2016 در 169 مین نشست خود، محمد بارکیندو، نماینده نیجریه را به عنوان دبیرکل این سازمان انتخاب کرد.

محمد بارکیندو برای مدت 3 سال جایگزین عبدالله سالم البدری از کشور لیبی شده بود.

بارکیندو سیاستمدار اهل نیجریه متولد سال 1959 میلادی بود، وی در سال 1981 میلادی موفق به دریافت لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه احمدو بلو در شهر زاریا نیجریه شد، وی همچنین مدرک فوق لیسانس اقتصاد نفت از دانشگاه آکسفورد انگلیس و دکترای افتخاری علوم از دانشگاه فناوری مادبیو آداما نیجریه داشت.

اعضای اوپک در کنفرانس ویژه این سازمان که دوشنبه، 13 دی ماه سال 1400 برگزار شد بر سر انتخاب هیثم الغیص، به عنوان دبیرکل این سازمان به اجماع رسیدند.

هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مدیر اجرایی چند زبانه صنعت نفت و گاز است که بیش از 30 سال تجربه بین المللی دارد.

وی در بخش فروش و بازاریابی بین المللی نفت و گاز و توسعه تجارت فعالیت کرده و با تصدی سمت های کلیدی در کویت، پکن و لندن تجربه منطقه ای و بین المللی به دست آورده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر کل اوپک درگذشت

دبیر کل اوپک درگذشت