مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 12:172022-07-05سياسي

استفاده غلط از منابع آب در فلات مرکزی/ وزارت نیرو به مدیریت عرضه آب بسنده کرده است!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری صبح امروز در گردهمایی گلخانه داران چهارمحال و بختیاری در بروجن با اشاره به اینکه کشت برنج، هندوانه، خربزه و پیاز در فلات مرکزی و جانمایی غلط صنعت در اقلیمی که ظرفیت ندارد استفاده غلط از منابع آب است، گفت: اقتصاد آب و حکمرانی صحیح در حوزه آب در کشور ما معنا ندارد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشت گلخانه ای مصرف آب را به شدت کاهش می دهد و در هر هکتار برای 15 نفر شغل ایجاد می کند.

وی افزود: برای ایجاد یک هکتار گلخانه باید 12 میلیارد تومان هزینه کرد دولت در این زمینه تسهیلاتی در نظر گرفته ولی میزان آن در استان محرومی مثل ما باید چند برابر شود.

جعفری اضافه کرد: تمام آبخوان های کشور تخلیه شده است و منابع آبی ما به حدود 130 میلیارد مترمکعب رسیده است در تمام دنیا از 40 درصد منابع آب پایدار و  تجدیدپذیر استفاده می کنند اما در کشور ما این میزان بالای 90 درصد است.

حرکت به سمت کشت گلخانه ای راه نجات استان است وی عنوان کرد: در استان ما وضعیت فاجعه بار است و باید به سمت کشت گلخانه ای حرکت کنیم و این موضوع نیازمند آموزش است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در شهرستان بروجن ساخت پنج مجتمع گلخانه ای را در نظر گرفته ایم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده غلط از منابع آب در فلات مرکزی/ وزارت نیرو به مدیریت عرضه آب بسنده کرده است!

استفاده غلط از منابع آب در فلات مرکزی/ وزارت نیرو به مدیریت عرضه آب بسنده کرده است!