مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 11:522022-07-03دانش

حضور پررنگ اعضای هیأت علمی در میان مخترعین


در سال گذشته اعضای هیأت علمی بیشترین حضور را در میان مخترعین در کانون پتنت ایران داشته اند که این موضوع باعث رشد کیفیت تقاضانامه های ارسالی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فناوران حاضر در تقاضانامه های تأیید شده از نظر سطح تحصیلات به چهار دسته دانشجو، فارغ التحصیل، عضو هیأت علمی و سایر تقسیم شده اند.

بنا بر آمار، اعضای هیأت علمی بیشترین حضور را در میان مخترعین سال 1400 داشته اند به طوری که 63 نفر معادل یک سوم از کل مخترعان این سال از اعضای هیأت علمی دانشگاه های سراسر کشور بوده اند.

این در حالی است که در سال 1399، تعداد 48 نفر معادل 28 درصد مخترعان از اعضای هیأت علمی بوده و کمترین سهم را نسبت به سایر گروه ها در اختیار داشتند.

افزایش سهم اساتید از مخترعان در سال 1400 نسبت به سال 1399 سبب شده کیفیت تقاضانامه های ارسالی به کانون پتنت رشد قابل توجهی داشته باشد.

از سوی دیگر در سال گذشته دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها به ترتیب با تعداد نفرات 56 و 52، سهمی تقریباً برابر را در میان مخترعان در اختیار داشتند.

توان افزایی فناوران در زمینه تجاری سازی اختراعات تمامی تقاضانامه هایی که در کانون پتنت ایران مورد تأیید فنی و حقوقی کارشناسان ارزیابی قرار می گیرد، دارای دو بخش مال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور پررنگ اعضای هیأت علمی در میان مخترعین

حضور پررنگ اعضای هیأت علمی در میان مخترعین