مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 02:472022-07-02سياسي

سعید نفیسی؛ پاکیزه نویسی زیر کرسی


اشاره طعنه آمیز منتقد سینمایی به نام پژوهش گر مشهور زبان پارسی در یک نشست، سبب شد نام او بر برنامه سنگینی کند و این نوشته به همین بهانه است - عصر ایران؛ مهرداد خدیر- چهاردهمین نشست عصر شنبه های بخارا - 11 تیر 1401 خورشیدی- به بهانه نشر کتاب مطبوعات سینمایی ایران بر پا شد که کاری پژوهشی است به همت حسین گیتی.

آنتونیا شرکا، جواد طوسی، احمد محیط طباطبایی و البته احمد طالبی نژاد هم آمده بودند تا درباره این کتاب سخن بگویند و گفتند با این تأکید غالب که بیشتر عاشقانه است تا محققانه.

طالبی نژاد اما برای آن که کار حسین گیتی را بیشتر عاشقانه توصیف کند تا با دقت های علمی مستلزم یک کار عمیق پژوهشی یا آکادمیک، به یکی از پرکارترین و مشهورترین پژوهش گران و نویسندگان تاریخ معاصر ایران تشبیه کرد یا طعنه زد؛ به سعید نفیسی.

با این که نویسنده کتاب مطبوعات سینمایی ایران از این تشبیه نرنجید چرا که سعید نفیسی یک تنه کارهای بسیار بزرگی انجام داده و به اعتقاد ایرج افشار از معماران واقعی نثر جدید ایران است اما میزبان و برپاکننده برنامه علی دهباشی مدیر و سردبیر بخارا لازم دید توضیح دهد که سعید نفیسی از بزرگ ترین و درخشان ترین چهره های فرهنگی و ادبی ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعید نفیسی؛ پاکیزه نویسی زیر کرسی

سعید نفیسی؛ پاکیزه نویسی زیر کرسی