مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 23:022022-07-02سياسي

رسانه مهم ترین فانتزی ساز در حوزه ازدواج است/ تفاوت «خوشبختی» با «موفقیت»


«کمالگرایی افراطی» و فانتزی سازی یکی از عواملی ست که می تواند جلوی انتخاب صحبح برای ازدواج را بگیرد و حتی مانع از ازدواج شود.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس- عطیه همتی: رویابافی های نوجوانی و فانتزی های ذهنی در ازدواج وقتی جای متر و معیارهای اصلی را بگیرد می تواند موجب سرگردانی در انتخاب همسر و کمالگرایی های افراطی شود.

کمالگرایی که هیچ چیز و هیچ کس او را راضی نمی کند و همواره دنبال موردی می گردد که تمام قد منطبق با رویاهایش باشد و اگر بعد از ازدواج فانتزی های ذهنی ش محقق نشود احساس خوشبختی ندارد.

اما این ایده آل گرایی ها و افراط ها در پیدا کردن مناسب ترین مورد برای ازدواج از کجا می آید؟ تولیدکنندگان فانتزی در ذهن دختر و پسرهای جوان چه کسانی هستند و چطور می شود از بند این فانتزی ها برای انتخاب درست و آگاهانه رها شد؟ همه این ها سوالاتیست که از دکتر علیرضا لاور روانشناس و معاون بنیاد ملی خانواده پرسیدیم و به بهانه روز ملی ازدواج با او گفتگو کردیم.

ایده آل گرایی به چه معناست؟ و ایده آل گرایی افراطی در ازدواج به چه شکل خودش را نشان می دهد؟ ما در حوزه روانشناسی یک مسئله ای داریم به نام perfectionism یا کمالگرایی افراطی .

مرز این نوع از کمالگرایی با خود کمالگرایی، یک مرز باریکی است که احساس می کنم باید برای مخاطب خوب این را تبیین کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه مهم ترین فانتزی ساز در حوزه ازدواج است/ تفاوت «خوشبختی» با «موفقیت»

رسانه مهم ترین فانتزی ساز در حوزه ازدواج است/ تفاوت «خوشبختی» با «موفقیت»