مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 12:022022-06-30دانش

وزیر علوم: توزیع استعدادها در رشته های مختلف متوازن نیست


وزیر علوم با بیان اینکه انتخاب رشته بر اساس موقعیت اجتماعی و تضمین آینده شغلی انتخاب رشته صورت می گیرد، گفت: به همین دلیل توزیع متوازن استعدادها را در بین رشته های مختلف نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج، گفت: انتخاب رشته تحصیلی این روزها براساس آینده شغلی است در حالی که هر داوطلب باید بر اساس علاقه ذاتی و استعداد رشته مورد نظر خود را انتخاب کند.

زلفی گل افزود: در زمان حاضر انتخاب رشته بر اساس موقعیت اجتماعی و تضمین آینده شغلی انتخاب رشته صورت می گیرد و به همین دلیل توزیع متوازن استعدادها را در بین رشته های مختلف نداریم.

  وی ادامه داد: برای توزیع متوازن استعدادها به یک عزم فرابخشی نیاز است یعنی تمام امکانات کشور را برای رفع معضل بیکاری در دستور کار قرار گیرد و آینده شغلی را تضمین کنیم.

زلفی گل بیان کرد: در زمان حاضر در برگزاری کنکور راهی به جز این نیست که بخواهیم برای رشته های پرطرفدار بخواهیم دانشجو را انتخاب کنیم.

وی افزود: امیدواریم در آینده در یک عزم فرا بخشی شرایطی که ایجاد شود که تمام وزارتخانه ها دانشجویان ما را بپذیرند و کارورزی، مهارت ورزی و مهارت آموزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر علوم: توزیع استعدادها در رشته های مختلف متوازن نیست

وزیر علوم: توزیع استعدادها در رشته های مختلف متوازن نیست