مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 09:422022-06-30پزشكي

سالانه در کشور 80 هزار نفر به فلج عصب صورت مبتلا می شوند


در کشور ما تفاوت استانی در میزان شیوع این بیماری وجود ندارد و تقریباً به طور تخمینی 80 هزار نفر سالانه در کشور مبتلا به فلج عصب صورت می شوند.

- دبیر علمی سمپوزیوم دو روزه فلج عصب صورت با بیان اینکه این بیماری علل مختلفی دارد و هنوز نقش قطعی بروز آن مشخص نشده است،گفت: سالانه به طور متوسط 80 هزار نفر در کشور مبتلا به فلج عصب صورت می شوند و جایگاه درمان این بیماری در ایران مشابه سایر کشورها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از انجمن جراحان گوش و حلق و بینی، دکتر علی محمد اصغری استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص گوش و حلق و بینی و فوق تخصص گوش در حاشیه برگزاری سمپوزیوم دو روزه فلج عصب صورت اظهار داشت: این بیماری علل مختلفی دارد و هنوز نقش قطعی بروز بعضی از انواع آن مشخص نشده است ولی بر اساس بررسی های انجام گرفته در کشورهای مختلف، بیش از 50 درصد این بیماری از نوع بلز است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این سمپوزیوم در انجام کار تیمی جهت تشخیص، درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به فلج عصب صورت بسیار حائز اهمیت بوده است، گفت: کنگره بین المللی مربوط به فلج عصب صورت هر چهار سال یکبار در یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود و با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته جدیدترین دستاوردهای علمی در درمان این بیماری ارائه و همفکری برای تشخیص و درمان بهتر فل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه در کشور 80 هزار نفر به فلج عصب صورت مبتلا می شوند

سالانه در کشور 80 هزار نفر به فلج عصب صورت مبتلا می شوند