مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 07:322022-06-30پزشكي

حفظ سلامت روان در روزهای گرم تابستان ضروری است


افزایش دمای هوا و گرمای شدید در روزهای تابستانی ممکن است به اثرات منفی در رفتار افراد منجر شود که حفظ سلامت روان برای پیشگیری از بروز آن ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فاطمه نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای گرم سال به خصوص اواسط تابستان، مشکلات رفتاری به خصوص پرخشاگری، نزاع فردی و گروهی و اختلالات خلقی و اضطرابی افزایش یافته و نیازمند راهکاری پیشگیرانه است.

وی اضافه کرد: بررسی مراجعه افراد به مراکز درمانی و اداره پلیس نشان داده که فصل تابستان و تابش نور شدید آفتاب بر خلق و خوی افراد تاثیر می گذارد، البته در خصوص اثر تغییرات دمایی و اقلیمی بر سلامت روان مطالعات بسیاری در جهان انجام شده که در این میان تاثیر گرما بسیار حایز اهمیت بوده است.

نوری بیان داشت: کشورهایی که بیشترین تغییرات اقلیمی را دارند بیش از سایر کشورها با تغییرات سلامت روان مردم روبرو هستند که کشور ایران با توجه به روزهای گرم سال و خشکسالی های متوالی با این مخاطرات مواجه است.

این روانشناس با بیان اینکه انسان دارای ساختاری جسمانی و روانی است، گفت: تاثیر گرما بر سلامت روان و جسم افراد یک چرخه به هم پیوسته است، یعنی ممکن است هر کدام از جسم و روان فرد شروع کننده یک خطر و بحران رفتاری در انسان باشند که ریشه همه آن ها را گرما شامل می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ سلامت روان در روزهای گرم تابستان ضروری است

حفظ سلامت روان در روزهای گرم تابستان ضروری است