مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 15:422022-06-29پزشكي

فعالیت 1300 شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی


رییس کمیته تجهیزات پزشکی دانش بنیان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه 1300 شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی داریم، گفت: این عدد نسبت به دو سال پیش دو برابر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، احمد مسلمی، رییس کمیته تجهیزات پزشکی دانش بنیان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشستی خبری با بیان اینکه 1300 شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی داریم، گفت: این عدد نسبت به دو سال پیش دو برابر شده است که نشان می دهد تجهیزات پزشکی به دلیل های تک بودن، ارزش افزوده زیادی برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 30 هزار نفر کارشناس و متخصص تجهیزات پزشکی داریم که در بخش های خصوصی، بیمارستان ها و شرکت ها فعال هستند و بنابراین ظرفیت خوبی برای توسعه تولید تجهیزات پزشکی داریم، افزود: برآورد می شود که کشورمان می تواند طی 4 تا 5 سال 2 میلیارد دلار تجهیزات پزشکی را تولید کند، الان این میزان تولید تجهیزات در حال حاضر 700 تا 800 میلیون دلار است .

وی با اشاره به برگزاری همایش تولید تجهیزات پزشکی دانش بنیان بیان کرد: این همایش چهار محور دارد که محور اول، تسهیل صدور مجوزها برای شرکت های دانش بنیان است، مهمترین مسئله ای که مورد درخواست تولیدکننده ها و نخبه هاست، تسهیل صدور مجوزها برای شرکت های تولید تجهیزات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 1300 شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی

فعالیت 1300 شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی