مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 14:072022-06-25پزشكي

خراسان جنوبی عاری از بیماری تب برفکی و کریمه کنگو


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر استان عاری از بیماری تب برفکی و تب کریمه کنگو است، گفت: تب کریمه کنگو از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، - محمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دامپزشکی واکسیناسیون دام ها علیه بیماری های مختلف است.

وی با اشاره به بیماری تب برفکی که یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی بوده و موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو وگوسفند می شود، تصریح کرد: در راستای حفظ و حراست از سرمایه های دامی و پیشگیری از خسارت های وارده به دامداران هر شش ماه یک بار طرح واکسیناسیون تب برفکی انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از آغاز مرحله نخست واکسیناسیون تب برفکی در سال جاری از 21 خردادماه سال جاری در استان خبر داد و افزود: از اول مرداد تا آخر شهریور تمامی دام ها در استان مایه کوبی می شوند.

اصغرزاده ادامه داد: مایه کوبی تب برفکی تا پایان تیر توسط بخش دولتی برای یک هزار و 498 رأس و توسط بخش خصوصی برای 305 رأس گاو و گوساله انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح توسط 32 اکیپ دولتی شامل 67 نفر نیروی مایه کوب در 11 شهرستان استان در حال انجام است، افزود: بیماری تب برفکی از لحاظ اقتصادی یکی از موانع اصلی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی عاری از بیماری تب برفکی و کریمه کنگو

خراسان جنوبی عاری از بیماری تب برفکی و کریمه کنگو