مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 07:522022-05-29اجتماعي

دسترسی دانش آموزان به موادمخدر آسان تر شده است/ لزوم آگاهی بیشتر خانواده ها


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آمار مصرف موادمخدر در بین دانش آموزان نه تنها در ایران بلکه در کل کشورهای جهان نگران کننده است.

- اصغر باقرزاده، در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا آماری از دانش آموزان گرفتار به مواد مخدر داریم یا خیر، افزود: آماری از دانش آموزان گرفتار به مواد مخدر نداریم؛ اقدامات ما بیشتر با هدف پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان آن به مواد مخدر بوده است تا درمان آن؛ دلیل این امر هم این است که دانش آموزانی که به معضل اعتیاد دچار می شوند؛ بسیار بیشتر از بزرگسالان درگیر این مشکل خواهند شد؛ به جهت اینکه آنان مثل بزرگسالان خودمراقبتی نداشته یا بسیاری از مسائل تربیتی را هنوز فرا نگرفتند و بصیرت و دانش آنها نسبت به بزرگ ترها کمتر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به همین دلیل تمرکز وزارت آموزش و پرورش با همکاری ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، جلوگیری از آشنایی دانش آموزان با مواد مخدر است.

برای این کار مهمترین عامل در پیشگیری تربیت مربی مشاوران و معلمان است این افراد هستند که با دانش آموزان مواجهه مستقیم دارند؛ بنابراین بخشی از اعتبارات و برنامه های ما به کمک ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری بر توانمندسازی مشاورین و مربی های پرورشی و خانواده ها متمرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی دانش آموزان به موادمخدر آسان تر شده است/ لزوم آگاهی بیشتر خانواده ها

دسترسی دانش آموزان به موادمخدر آسان تر شده است/ لزوم آگاهی بیشتر خانواده ها