مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 03:122022-05-25بين الملل

جلسه شورای امنیت برای تشدید تحریم های کره شمالی


جلسه شورای امنیت برای تشدید تحریم های کره شمالی - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آزمایش های موشکی جدید کره شمالی در سال 2022 موجب شد تا آمریکا برای رفع نگرانی متحدان خود در شرق آسیا، درخواست جلسه اضطراری شورای امنیت بدهد.

یک مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد در روزهای آینده در مورد تشدید تحریم ها علیه کره شمالی به دلیل پرتاب مجدد موشک های بالستیک رای گیری خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز این جلسه و رأی گیری با فشار آمریکا برگزار خواهد شد اما چین و روسیه مخالفت خود را با تشدید تحریم های کره شمالی نشان داده اند.

این مقام آمریکایی توضیح داد: پیش نویس [قطعنامه جدید] توانایی کره شمالی برای پیشبرد برنامه های موشک های بالستیک و سلاح های کشتار جمعی غیرقانونی را محدودتر می کند، اجرای تحریم ها را ساده تر می کند و ارسال کمک های بشردوستانه به نیازمندان را تسهیل می کند .

متن پیش نویس که رویترز آن را مشاهده کرده است، شامل گسترش ممنوعیت پرتاب موشک های بالستیک جهت اعمال بر موشک های کروز یا هر موشک دیگری که قادر به حمل سلاح هسته ای باشد است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی از سال 2006 ذیل تحریم های سازمان ملل قرار گرفته است، محدودیت هایی که شورای امنیت به طور پیوسته - و به اتفاق آرا - در طول سال های اخیر در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه شورای امنیت برای تشدید تحریم های کره شمالی

جلسه شورای امنیت برای تشدید تحریم های کره شمالی