مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 00:472022-05-25بين الملل

نامه امیرعبداللهیان به برخی همتایان درباره ریزگردها


وزیر امور خارجه به وزرای خارجه کشورهای دارای منشاء ریزگرد و یا مبتلا به بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه نامه نوشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خا جی خبرگزاری فارس، در پی تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه و دستور اکید رییس جمهور برای پیگیری فوری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به وزرای خارجه کشورهای دارای منشاء ریزگرد و یا مبتلابه بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه نامه نوشت.

وزیر امور خارجه در این نامه نوشته است: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همکاری های فنی دوجانبه برای مهار ریزگردها، خواستار انعقاد یک کنوانسیون منطقه ای با مشارکت سازمان ملل متحد و سازمانهای تخصصی آن بخصوص برنامه محیط زیست ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی است.

  امیرعبداللهیان در این نامه افزوده است: لازم است ذیل این کنوانسیون یک صندوق ایجاد شود که کمکهای بین المللی و منطقه ای به آن واریز شده و هر چه سریعتر از محل این صندوق مبارزه با پدیده ریزگردها و بیابان زایی هماهنگ تر و سریعتر انجام شود.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از نامه خود یادآور شده است: این پدیده زیست محیطی مرز نمی شناسد و به سلامت همه مردم منطقه مرتبط است لذا ضرورت دارد که همه دولتهای منطقه فارغ از مسائل سیاسی در مقابله با بحران گردوغبار به صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه امیرعبداللهیان به برخی همتایان درباره ریزگردها

نامه امیرعبداللهیان به برخی همتایان درباره ریزگردها