مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 16:272022-05-25اقتصادي

تولید اولین تانک نگهداری سلول های بنیادی در کشور


مدیرعامل شرکت فن آوری بن یاخته های رویان گفت: موفق شدیم اولین نمونه تانک ذخیره نیتروژن در ایران را برای نگه داری سلول های بنیادی برای بیش از 20 سال توسط یک شرکت دانش بنیان تولید کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی ضرابی امروز در حاشیه سفر به شیراز، در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به تاریخچه ایجاد بانک خون بند ناف ایران که از سال 84 و با هدف تامین سلول های بنیادی مورد نیاز مراکز پیوند اعضا، کار خود را آغاز کرده است، گفت: یکی از منابعی که می توانیم سلول بنیادی را از آن استخراج کنیم، خون موجود در بندناف و جفت است.

ضرابی اضافه کرد: جفت و بندناف، که معمولا به عنوان زباله بیمارستانی محسوب و دور ریخته می شود، مملو از سلول های بنیادی ست که با جداسازی، از آنها می توان در درمان بیماری های مختلف صعب العلاج، به ویژه بیماری های با منشاء خونی، بهره برد.

مدیرعامل شرکت فن آوری بن یاخته های رویان با بیان اینکه به جز خون بندناف، خون محیطی و مغز استخوان و بافت بند ناف هم قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: هر چند رویان با هدف ذخیزه سازی خون بندناف فعالیت خود را شروع کرد، اما امروز در شرایطی هستیم که همه منابع سلول های بنیادی را جمع آوری می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید اولین تانک نگهداری سلول های بنیادی در کشور

تولید اولین تانک نگهداری سلول های بنیادی در کشور