مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 15:122022-05-25بين الملل

ناپدید شدن 76 مهاجر براثر واژگونی قایق در سواحل تونس


سال گذشته بیش از چهار هزار نفر در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست دادند که بسیاری از آن ها در مسیر جزایر قناری در سواحل غربی آفریقا قرار داشتند.

- مقامات در مرزهای اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که در سال گذشته شاهد افزایش سفرهای مهاجران از مسیرهای طولانی تر از ترکیه به سمت ایتالیا بوده اند.

   گارد ساحلی تونس اعلام کرد: 76 سرنشین از یکصد سرنشین یک قایق واژگون شده در سواحل شرقی تونس که از شهر زواره لیبی با 100 مهاجر به راه افتاده بود، ناپدید شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، حسام الدین جبلی ، سخنگوی گارد ساحلی تونس در این باره اعلام کرد: 24 مهاجر حاضر در این کشتی نجات یافته اند، درحالی که عملیات جستجو برای بقیه افراد مفقود شده در سواحل استان سفکس (جنوب شرقی)، محل واژگون شدن قایق، ادامه دارد.

سازمان ناظر حقوق بشر اروپا- مدیترانه نیز چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته میلادی (2021) بطور متوسط روزانه 5 مهاجر در مسیر دریای مدیترانه به اروپا جان خود را از دست داده است.

در گزارش این سازمان آمده است که حوادث سال گذشته غرق شدن مهاجران در راه اروپا افزایش قابل توجهی داشته است.

این میانگین روزانه بر اساس یک هزار و 838 مهاجری که در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند به دست آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناپدید شدن 76 مهاجر براثر واژگونی قایق در سواحل تونس

ناپدید شدن 76 مهاجر براثر واژگونی قایق در سواحل تونس