مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 14:422022-05-25بين الملل

برنامه امنیتی چین برای جزایر اقیانوس آرام


چین به دنبال توافقی در سطح منطقه با تقریبا 12 جزیره اقیانوس آرام است که همکاری پلیس، امنیت و ارتباطات داده را پوشش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از خبرگزاری رویترز، این مهم در زمانی شکل گرفت که وانگ یی وزیر امور خارجه چین میزبان نشستی در فیجی در هفته آینده خواهد بود.

پیش نویس بیانیه و برنامه اقدام 5 ساله که پکن به 10 جزیره اقیانوس آرام پیش از نشست وزیران امور خارجه در 30 مه ارسال کرد، دست کم یکی از کشورهای دعوت شده را با مخالفت مواجه کرده است که می گوید نشان دهنده قصد چین برای کنترل منطقه است و ثبات منطقه ای را تهدید می کند .

دیوید پانوئلو، رییس جمهوری ایالات فدرال میکرونزی در نامه ای به 21 رهبر اقیانوس آرام که توسط رویترز مشاهده شد، گفت که کشورش استدلال می کند که بیانیه مشترک از پیش تعیین شده باید رد شود، زیرا او می ترسد که این امر می تواند جرقه یک جنگ سرد جدید بین چین و غرب باشد.

وانگ از 26 مه تا 4 ژوئن از 8 کشور جزیره ای اقیانوس آرام که چین با آنها روابط دیپلماتیک دارد، بازدید خواهد کرد.

او روز پنج شنبه وارد جزایر سلیمان می شود که اخیرا با وجود مخالفت های استرالیا، ایالات متحده، ژاپن و نیوزلند که می ترسند ترتیبات امنیتی منطقه ای را به هم بزند و چین را برای پایگاه نظامی در اقیانوس آرام آزاد بگذارد، پیمان امنیتی با چین امضا کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه امنیتی چین برای جزایر اقیانوس آرام

برنامه امنیتی چین برای جزایر اقیانوس آرام