مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 23:072022-05-24بين الملل

انتفاضه سوم؛ انتفاضه نابودی رژیم صهیونیستی


با نگاهی سیر صعودی حضور ملت فلسطین در صحنه رویارویی با اشغالگران، این واقعیت نمایان می شود که در چند دهه اخیر رژیم صهیونیستی در وضعیت فرسایشی قرار داشته و در مقابل فلسطینی ها قویتر شده اند.

- ، گروه بین الملل: در یک سالگی عملیات شمشیر قدس که طی آن رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در چند دهه اخیر با مقاومت یکپارچه ملت فلسطین در اراضی اشغالی مواجه شد، محافل صهیونیستی درباره پیامدهای تکرار چنین وقایعی به ویژه احتمال آغاز انتفاضه سوم هشدار می دهند.

در همین رابطه ژنرال مییر ایندور مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در یادداشتی برای روزنامه معاریو خواستار انجام اقداماتی پیش دستانه جهت جلوگیری از آغاز انتفاضه سوم فلسطینی ها شد.

فلسطین در سال 1987 شاهد انتفاضه اول موسوم به انتفاضه سنگ بود، همچنین در سال 2000 انتفاضه دوم موسوم به انتفاضه الاقصی رخ داد.

حالا اما این مقام نظامی صهیونیست معتقد است که شرایط در اراضی اشغالی بسیار شبیه به دوران پیش از آغاز انتفاضه اول است.

وی در این باره می نویسد: شرایط فعلی در کرانه باختری و شهرهای دارای ترکیب جمعیتی مختلط (اراضی اشغالی 1948) کاملاً مشابه شرایط پیش از آغاز انتفاضه اول در سال 1987 است، در آن زمان نیز ما شاهد اعتراضات، اعتصاب ها، پرتاب سنگ و اجرای عملیات با سلاح سرد بودیم، مسأله ای که در شرایط ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتفاضه سوم؛ انتفاضه نابودی رژیم صهیونیستی

انتفاضه سوم؛ انتفاضه نابودی رژیم صهیونیستی