مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 14:422022-05-24بين الملل

ژاپن به معاهده آمریکا، انگلیس و استرالیا نمی پیوندد


نخست وزیر ژاپن بعد از نشست سران توکیو، واشنگتن، دهلی نو و کانبرا خبر داد که کشورش به معاهده سه جانبه آمریکا، استرالیا و انگلیس ملحق نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فومیا کیشیدا نخست وزیر ژاپن پس از برگزاری نشست چهارجانبه در توکیو با سران آمریکا، هند و استرالیا موضع دولت خود درباره معاهده امنیتی-نظامی سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا را بیان کرد.

نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در یک کنفرانس خبری پس از نشست گفت و گوی چهارجانبه امنیتی (کواد) در توکیو در روز سه شنبه گفت که دولت ژاپن قصد ندارد به معاهده استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده (موسوم به AUKUS) بپیوندد.

اوایل مهرماه سال گذشته بود که جو بایدن رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید با نخست وزیران هند، ژاپن و استرالیا نشست چهارجانبه مشترک برگزار کرد.

نشست این چهار کشور به کواد (Quad) موسوم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس ، فومیو کیشیدا گفت: ما اهداف اوکوس  (AUKUS)را مثبت ارزیابی می کنیم و قصد داریم روابط مشارکتی خود را با کشورهایی که آن را تشکیل می دهند حفظ کنیم با این حال ژاپن قصد ندارد به این ساختار بپیوند .

در این اجلاس چهارگانه، جو بایدن رییس جمهور آمریکا، نارندرا مودی نخست وزیر هند، آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن حضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن به معاهده آمریکا، انگلیس و استرالیا نمی پیوندد

ژاپن به معاهده آمریکا، انگلیس و استرالیا نمی پیوندد