مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 14:172022-05-24سياسي

نقش آیت الله خامنه ای در عملیات آزادسازی خرمشهر


مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با حمایت آیت الله خامنه ای که نماینده امام (ره) بود ورود به فاز تهاجمی تصویب و در ستاد عملیات جنوب، عملیات شکست حصر آبادان را طراحی کردیم.

- ، سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در برنامه جهان آرا شبکه افق درباره دلایل تهاجم نظامی عراق به ایران، گفت: برعکس تبلیغات رایج که تحرکات ایران را عامل جنگ می دانند، تا قبل از شروع جنگ، کنسولگری عراق در خرمشهر به محلی تبدیل شده بود که امکانات ترور را در اختیار گروه تحریرالاحواز قرار می داد و آنها 100 انفجار در لوله های نفت و حتی انفجار در بازار شهر را رقم زدند.

مرزها را هم باز کرده بودند تا گروه های ضد انقلاب به راحتی رفت و آمد کنند و آنها را تجهیز هم می کردند.

وی ضمن اشاره به سخنان امام خمینی (ره) درباره مقوله صدور انقلاب، افزود: به گفته امام راحل، صدور انقلاب در واقع معرفی این الگوی حاکمیتی بود نه لشکرکشی نظامی و استفاده از زور ولی فهم خارجی ها و برداشت آنها اشتباه بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مورد اشتباه صدام در دریافت مشاوره از برخی مسئولین فراری حکومت پهلوی تاکید کرد: برخی خیانت کاران ایرانی مثل شاپور بختیار، مرتب با صدام جلسه داشتند، یا اویسی که از فرماندهان ارتش شاهنشاهی بود به او می گفتند ارتش ایران از هم پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آیت الله خامنه ای در عملیات آزادسازی خرمشهر

نقش آیت الله خامنه ای در عملیات آزادسازی خرمشهر