مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 18:272022-05-23بين الملل

گمانه زنی نخست وزیر سوئد درباره مذاکره با ترکیه


نخست وزیر سوئد با اشاره به تماس تلفنی اخیر با رییس جمهور ترکیه گفت، مذاکرات درباره مخالفت آنکارا با توسعه ناتو زمان بر خواهند بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد روز دوشنبه تماس تلفنی اخیر با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه را مثبت ارزیابی کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، اندرسون در مصاحبه ای گفت: سوئد و فنلاند به گفت وگوهای دو جانبه و سه جانبه با ترکیه در آینده نزدیک ادامه خواهد داد اما این مسئله زمان بر خواهد بود .

او با مثبت و سازنده ارزیابی کردن تماس تلفنی با اردوغان تأکید کرد سوئد یکی از اولین کشورهایی است که گروه پ ک ک را تروریستی اعلام کرده است.

اردوغان روز شنبه در تماس تلفنی با اندرسون و سائولی نینیستو رییس جمهور فنلاند، بار دیگر بر مخالفت ترکیه با عضویت این دو کشور اسکاندیناوی در پیمان نظامی ناتو تأکید کرد و گفت، برای حل این مشکل، سوئد و فنلاند باید انتظارات آنکارا در قبال گروه های حاضر در این دو کشور را برآورده کند.

اردوغان در این تماس به اندرسون گفت، انتظار دارد استکهلم درخصوص نگرانی های آنکارا در قبال گروه های تروریستی در سوئد گام هایی قاطع بردارد.

رییس جمهور ترکیه همچنین بیان داشت، تحریم های تسلیحاتی که سوئد بابت تهاجم نیروهای ترکیه ای به سوریه در سال 2019 وضع کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی نخست وزیر سوئد درباره مذاکره با ترکیه

گمانه زنی نخست وزیر سوئد درباره مذاکره با ترکیه