مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:422022-05-23سياسي

ارتقا دانش حقوقی جامعه از تشکیل بسیاری از پرونده ها جلوگیری میکند


امروزه ارتقا دانش حقوقی جامعه یک ضرورت است و همه باید در این راستا تلاش کنند زیرا تشکیل بسیاری از پرونده های قضایی به این خاطر است.

- ، علی شعبانی در دیدار با مردم شریف شهرستان بویین زهرا که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، گفت: رعایت قوانین و مقررات باید در جامعه نصب العین قرار گیرد و هر فردی در هر جایگاه و موقعیت اجتماعی که قرار دارد باید خود مقید به قانون بداند و از آنجایی که قوانین ما علاوه بر تصویب در مجلس شورای اسلامی به تأیید فقهای شورای نگهبان نیز می رسد؛ عمل به قوانین جامعه اسلامی در واقع عمل به تکالیف شرعی است.

وی افزود: بدون شک اگر به قوانین به درستی عمل شود، بسیاری از مسائل و مشکلات مردم و جامعه به حداقل می رسد و آثار و تبعات عدم پیروی از قانون نیز دامن گیر تمامی جامعه خواهد شد و هیچکس نمی تواند خود را مصون از آسیب بداند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه داشت: کار قضایی بسیار سخت و پیچیده است و مردم باید به این موضوع واقف باشند که قاضی نیز بر اساس قانون عمل می کند و خارج از مسیر قوانین و مقررات نمی تواند رسیدگی کند و بر اساس ادله، اسناد و مدارکی که از سوی طرفین دعوا ارائه می شود، حکم قضایی خود را برای فصل خصومت صادر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقا دانش حقوقی جامعه از تشکیل بسیاری از پرونده ها جلوگیری میکند

ارتقا دانش حقوقی جامعه از تشکیل بسیاری از پرونده ها جلوگیری میکند