مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:272022-05-23سياسي

مبتلا شدن 20 هزار هکتار از جنگل های باشت به آفت پروانه برگ خوارسفید بلوط


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران گودرز باقری فرد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری داری کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد بحران باشت اظهار کرد: در این شهرستان با کمبود نیرو در بخش حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری روبه رو هستیم.

وی گفت: در حالی که بر اساس نرم جهانی به ازای هر 6 هزار هکتار جنگل یک نیروی حفاظتی باید فعال باشد ولی در باشت به ازای هر 27 هزار هکتار جنگل 1 نفر نیروی حفاظتی مشغول به کار است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری داری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مساحت 98 هزار هکتاری باشت تصریح کرد: از این میزان 89 هزار هکتار را در این شهرستان اراضی ملی تشکیل می دهد، که از این میزان اراضی ملی 81 هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع است.

باقری فرد عنوان کرد: در باشت 6 منطقه بحرانی در زمینه آتش سوزی وجود دارد که شامل کوه های عنا، لار، خامی، مورد و منطقه شلالدون و پیچاب است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری داری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال گذشته 15 فقره آتش سوزی در مناطق مختلف باشت رخ داد که بیش از 400 هکتار از اراضی ملی این منطقه در این آتش سوزی ها طعمه حریق شدند.

باقری فرد خاطرنشان کرد: در سال گذشته 4 فقره پرونده در زمینه آتش سوزی از سوی منابع طبیعی باشت تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلا شدن 20 هزار هکتار از جنگل های باشت به آفت پروانه برگ خوارسفید بلوط

مبتلا شدن 20 هزار هکتار از جنگل های باشت به آفت پروانه برگ خوارسفید بلوط