مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 16:322022-05-22اجتماعي

امکان استفاده از رحم اجاره ای برای تولد یوز ایرانی


ایران قدرت باروری بالایی دارد حتی به رحم اجاره ای از یوز آفریقایی هم فکر کرده بودیم اما خوشبختانه روند بارداری طبیعی انجام شد.

- ، اکبری معاون سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری فرصت ها و چالش های تکثیر گونه های جانوری با اشاره به تولد توله یوزه ای ایران گفت: جفت گیری توسط یوزها رخ داد و درحالی که اکثر منتقدان معتقد بودند بارداری امکان پذیر نیست و اگر یوزی هم دنیا بیاید از بین خواهد رفت 3 توله یوز دنیا آمدند.

وی با بیان اینکه مرگ و میر یوزها در دنیا بسیار زیاد است گفت: حتی در آفریقا نیز یوزه ای بسیاری پس از تولد می میرند برای مثال از 6 توله در نهایت دو تا سه توله باقی می ماند و این اتفاق نادری نیست ایران اولین توله یوزی است که در اسارت 3 توله به دنیا آورده است و یک توله او باقی مانده است اصل ماجرا بسیار ارزشمند است که چنین اقدامی برای نخستین بار در دنیا انجام شد نباید خطاها را آنقدر بالا ببریم که ارزش کار پایین بیاید.

اکبری با بیان اینکه تعداد دامپزشکان ایرانی در زمینه توله یوزها کم است گفت: دامپزشکانی مانند آقای معماریان هم وجود داشتند که آنها هم از ایران رفتند باید توجه داشت که راه های پیش روی ما بسیار زیاد است: در این مسیر، راه زیادی پیش رو داریم هم اینکه آن یوزپلنگ در اسارت توران زنده و سالم است و احتمال بارداری دوباره در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان استفاده از رحم اجاره ای برای تولد یوز ایرانی

امکان استفاده از رحم اجاره ای برای تولد یوز ایرانی