مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 13:372022-05-21سياسي

رونمایی از دومین شهر دریایی متحرک سپاه


انتشار عکسی از شناور لجستیکی در حال ساخت شهید مهدوی در روزهای اخیر نشان دهنده آن است که این شهر دریایی متحرک به روزهای پایانی ساخت خود نزدیک می شود.

- در واقع در صورتی که شناور دریایی حامل سامانه سوم خرداد در اکثر مناطق خلیج فارس در حدود 80 تا 110 کیلومتر از سواحل ایران فاصله بگیرد این سامانه قابلیت پوششی فراتر از 200 کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی را خواهد داشت و عملا پدافند آسمان ایران از جنوب کشور از عمق خلیج فارس آغاز می شود که می تواند در صیانت از تأسیسات مهم ساحلی ایران در کنار پدافند مستقر در جزایر بسیار اثربخش باشد.

با توجه به برد بسیار بالای سامانه های راداری مراقبتی و هشدار زودهنگام ایرانی، امکان دورتر کردن سامانه های پدافند موشکی به دورتر از ساحل به واسطه شناورهای دریایی فراهم می شود؛ امری که در نیروی دریایی ارتش نیز با ناو دنا در ناوگان جنوب عملیاتی کرد.

ناو پشتیبانی شهید رودکی و ورود سپاه به عرصه ای تازه ناو شهید رودکی نیروی دریایی سپاه با طول 150 متر و پهنای بیش از 22 متر به مثابه شهر دریایی متحرک جدیدی برای ایران است که با توجه به مأموریت های جدید سپاه برای حضور در آبهای آزاد و اقیانوس ها، فصل تازه ای از حضور سپاه در عرصه جدیدی را رقم زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از دومین شهر دریایی متحرک سپاه

رونمایی از دومین شهر دریایی متحرک سپاه