مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 16:372022-05-20سياسي

«نای نوایی» در خاک آرام گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خواف، پیکر عثمان محمدپرست استاد برجسته موسیقی مقامی و دوتارنوار مشهور خطه خراسان امروز در زادگاهش شهرستان خواف  تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر مرحوم محمدپرست بعد از برگزاری نماز جمعه و اقامه نماز بر وی در مصلای خواف، با حضور آحاد مردم شیعه و سنی، مسوولان و فرهنگ دوستان و اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی و شهرستان خواف تا آرامستان خواجه یار این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

گفتنی است مرحوم عثمان محمدپرست استاد پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان و از دوتارنوازان چیره دست این خطه بود که روز گذشته و پس از تحمل مدتی بیماری، در 94 سالگی بدرود حیات گفت.

این استاد شاخص موسیقی سنتی از 10 سالگی با دوتارنوازی آشنا شده و در مدت پربار زندگی هنری خود آثار مطرحی چون چاوشی و سرحدی را از خود به یادگار گذاشت و نغمه نوایی نوایی از معروف ترین اجراهای وی است.

وی که برنامه های بسیاری در محافل و همایش های داخلی و خارجی اجرا کرده بود، سال گذشته به عنوان گنجینه زنده بشری در زمینه موسیقی مقامی در میراث فرهنگی ناملموس کشور شناخته شده و نسخه ای از گواهینامه ثبت جهانی دوتار که به 2 زبان انگلیسی و فارسی نگارش شده است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نای نوایی» در خاک آرام گرفت

«نای نوایی» در خاک آرام گرفت