مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 13:322022-05-20بين الملل

جو بایدن وارد پایتخت کره جنوبی شد


رییس جمهور آمریکا در چارچوب نخستین سفر آسیایی خود که قرار است پنج روز ادامه داشته باشد، وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.

- به نقل از النشره، جو بایدن رییس جمهور آمریکا در نخستین سفر آسیایی خود وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد و مورد استقبال گرم یون سوک یول همتای کره ای خود قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین پایگاه خبری، هدف سفر رییس جمهور آمریکا از سفر به شرق آسیا و کره جنوبی، تأکید بر تعهدات سیاسی و اقتصادی واشنگتن در حمایت از این منطقه علیه چین عنوان شده است.

یون سوک یول رییس جمهور کره جنوبی پیشتر در مصاحبه با خبرنگاران درباره سفر بایدن گفته بود: فکر می کنم سفر جو بایدن فرصتی برای اتحاد دو کشور در جهت تقویت همکاری با توجه به تغییراتی که در جامعه جهانی افتاده است باشد.

در طول این سفر پنج روزه، بایدن نخستین نشست خود را با رییس جمهور کره جنوبی در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله برنامه هسته ای کره شمالی برگزار خواهد کرد و سپس در توکیو با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن دیدار می کند.

سفر بایدن که اولین سفر از زمان حضور او در کاخ سفید است، در حالی انجام می شود که سئول و واشنگتن بر این باورند که کره شمالی در آستانه یک آزمایش موشکی بالستیک هسته ای یا قاره پیما حتی در اثنای حضور بایدن در کره جنوبی یا ژاپن قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جو بایدن وارد پایتخت کره جنوبی شد

جو بایدن وارد پایتخت کره جنوبی شد