مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 13:322022-05-20بين الملل

تحلیل تایم از سفر بایدن به آسیا


به گفته منابع دیپلماتیک هدف از سفر بایدن به آسیا نشان دادن تعامل ایالات متحده در این قاره و ارسال پیام به چین و کره شمالی است که اتحادهای منطقه ای با کره جنوبی و ژاپن همچنان مستحکم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از تایم، اولویت اصلی سیاست خارجی بایدن مهار چین بوده و وی نمی خواهد کمک کنونی آمریکا به اوکراین این تصور را ایجاد کند که تمرکز او به سوی غرب کشیده شده است.

ترامپ سفر به پکن را اولیم سفر آسیایی خود قرار داد اما بایدن به عنوان رییس جمهور، اولین سفر آسیایی را با هدف ترامپ زدایی در سیاست خارجی و تمرکز روی متحدان خود یعنی ژاپن و کره جنوبی قرار داده است.

جفری کینگستون مدیر مطالعات آسیایی در دانشگاه تمپل توکیو معتقد است: بایدن امیدوار است متحدانش را در مورد تعهد آمریکا که ترامپ با دیپلماسی نامنظم خود خراب کرده بود، مطمئن سازد.

فردا شنبه، امنیت در شبه جزیره کره، محور گفت و گوهای وی با یون سوک یول،رییس جمهور جدید کره جنوبی است و روز بعد در کناررهبران ژاپن، هند و استرالیا به جلسه پیمان امنیتی چهارگانه در توکیو خواهد پیوست.

بایدن یون را به اتخاذ سیاسیت سختگیرانه تر نسبت به کره شمالی تشویق خواهد کرد،هرچند جنوبی ها به شمالی ها پیشنهاد کمک پزشکی در بحران شیوع کرونا را داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل تایم از سفر بایدن به آسیا

تحلیل تایم از سفر بایدن به آسیا