مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 22:322022-05-19سياسي

ثبت ملی 70 اثر تاریخی شهرستان رفسنجان


رییس میراث فرهنگی شهرستان رفسنجان گفت: در رفسنجان بیش از 300 اثر تاریخی شناسایی شده و طی دو دهه اخیر 70 بنا ثبت ملی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، حسن حسینی امشب در حاشیه آیین گرامیداشت روز موزه و میراث فرهنگی که به همت شهرداری در بوستان مشاهیر شهر رفسنجان برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ارزش آثار و میراث فرهنگی در ابعاد مختلف اظهار داشت: از منظر فرهنگی؛ از نظر ابنیه، آداب و رسوم، دانش بومی، آیین ها، سنن و ادبیات کشورمان افتخارات زیادی ازجمله شاهنامه در حوزه ادبیات دارد.

رییس میراث فرهنگی رفسنجان ادامه داد: قدرت هایی که به واسطه فناوری، برتری دارند و قصد دارند فرهنگ جوامع دیگر را تحت هجمه خود در راستای اهداف اقتصادی در آورند، قطعا میراث فرهنگی به عنوان یک پشتوانه فکری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بُعد دیگر موضوع اقتصادی میراث فرهنگی است و یکی از زیرساخت های توسعه گردشگری میراث فرهنگی است و در حوزه میراث فرهنگی یکی از غنی ترین کشورهای دنیا هستیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آثار تاریخی شهرستان پرداخت و اظهار کرد: در رفسنجان بیش از 300 اثر تاریخی شناسایی شده و طی دو دهه اخیر 70 بنا ثبت ملی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 70 اثر تاریخی شهرستان رفسنجان

ثبت ملی 70 اثر تاریخی شهرستان رفسنجان